نظرات کاربران
ارسال نظر
تفاوت سرامیک و پرسلان چیست ؟
  1398/07/21 

 کاشی پرسلان متراکم تر ، سخت تر و ضد آب تر از سرامیک معمولی میباشد.

که این نشان دهنده قابلیت استفاده کاشی پرسلان در مکان های نمناک ، پر رفت و آمد و بیرون و به نوعی در فضای باز است.

کارخانه های کاشی و سرامیک پرسلانی از همان روش های پایه برای ساخت کاشی استفاده می کنند که سال ها مورد استفاده بوده است که شامل شکل دادن به کاشی و پخت آن در درجه های بالا برای خشک شدن آب و سفت شدن کاشی است که تولید مدرن اساسا یک اصلاح این فرآیند باستانی است.

تفاوت اصلی بین کاشی های سرامیکی و پرسلان از نوع خاک رس و مواد خام، درجه حرارت آتش و زمان استفاده شده برای پخت ناشی می‌شود.

کاشی های پرسلان عمدتا از کاشی های سبک تر و متراکم تر از کاشی های سرامیکی ساخته شده و برای مدت طولانی و در دمای بالاتر فشرده می شوند.

این محصولی است که به میزان قابل توجهی سخت تر و آب کمتری نسبت به سرامیک دارد.

در واقع میزان جذب آب پایین تر (کمتر از ۰٫۵٪) است که مشخصه اصلی تعیین کننده یک کاشی پرسلان است.

این بدان معنی است که می توان آن را در مناطق مرطوب و به ویژه در خارج از منزل استفاده کرد که در معرض رطوبت و چرخه یخ زدگی، کمتر مستعد ترک خوردگی است.

دو نوع از کاشی های پرسلان وجود دارد: لعاب دار و فول بادی.

پرسلان فول بادی جایی است که کاشی بدون لعاب و رنگ کاشی را می توان در کل بدنه کاشی دید. این کاشی ها می تواند سطحی دارای پولیش، نیمه پولیش، مات یا حتی سطح ضد لغزش داشته باشند.

پرسلان لعابدار مدلی است که علاوه بر غیر قابل نفوذ بودن ، روی آن پوشش شیشه ای مانندی پخته شده است که رنگ ها و الگوهای بر روی سطح کاشی ایجاد می کند.

هر دو کاشی پرسلان لعابدار و سرامیک می توانند لعاب محکم یکسان داشته باشند و پس از نصب، اساسا در محل های نصب شده با یکدیگر مشابه خواهند بود.